رفتن به محتوای اصلی
x

واحد مادران

نام و نام خانوادگی : خانم نادیا رحیمی

پست مربوطه: رییس گروه سلامت مادران،جمعیت و باروری

داخلی:251

شماره مستقیم سلامت مادران : 34488861

_____________________________

نام و نام خانوادگی : خانم ارزانی

پست مربوطه: کارشناس سلامت مادران

داخلی:250

_____________________________

نام و نام خانوادگی : خانم نیکوبین

پست مربوطه: کارشناس سلامت مادران

داخلی:251

_____________________________

نام و نام خانوادگی : خانم نیکخواه

پست مربوطه: کارشناس سلامت مادران

داخلی:250

 

وظایف محوله : 

                                                                        برنامه‌ریزی

  1. تدوين برنامه عملیاتی واحد سلامت مادران
  2. برنامه ریزی جهت برگزاری کمیته دانشگاهی ارتقای سلامت مادر و نوزاد
  3. برنامه ریزی و هماهنگی های جهت گرامیداشت روز جهانی ماما و تقدیر از پرسنل شاخص
  4. برنامه ریزی و هماهنگی با سازمان های مردم نهاد و مجامع خیرین در جهت حمایت مالی مادران باردار پرخطر بی بضاعت تحت پوشش شبکه های بهداشت و درمان تابعه
  5. برنامه ریزی و هماهنگی جهت اسکان مادران باردار پرخطر نیازمند اسکان 
  6. برنامه ریزی آموزش نیروهای جدیدالورود 

برنامه ریزی و برآورد برای رفع کمبودها و نیاز ها در هنگام بروز حوادث و بحران نظیر تجهیزات، نیروی انسانی، وسیله نقلیه، داروها و اقلام مورد نیاز

 

                                                                   طراحی و تدوین نظام‌ها/ آئین‌نامه‌ها/ دستورالعمل‌ها

  1. تطبیق اسناد بالادستی، دستورالعمل هاي استانی با مقتضیات محلی و تهیه استاندارد و ضوابط در برنامه ها

ارسال آخرین دستورعمل ها و بخشنامه ها به شبکه های تابعه، سایر معاونت ها، گروه های آموزشی، انجمن های علمی 

 

                                                                                         مطالعه/ پژوهش کاربردی

  1. تعیین اولويت هاي پژوهشی در راستاي سیاست هاي ابلاغی و مشكلات منطقه اي مرتبط با سلامت جمعیت و خانواده. .
  2. همکاری در اجرای طرح های پژوهشی استانی و کشوری

انجام مطالعات مستمر و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی مرتبط با برنامه سلامت مادران

 

                                                     سازمان‌دهی و هماهنگی امور و تعامل داخلی/ ملی/ بین‌المللی

  1. مشارکت در سازماندهی نیروي انسانی مرتبط با برنامه به منظور ارائه خدمات در سطوح ستادي و محیطی
  2. هماهنگی جهت تعیین اعضای کمیته ارتقای سلامت مادر و نوزاد
  3. تعیین اعضای هسته آموزشی و هماهنگی جهت صدور ابلاغ اعضا
  4. پیگیری وصول و هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته با هماهنگی مدیریت بر اساس شرح هزینه اعتبار
  5. همکاری در برآورد خرید مکمل های غذایی مورد نیاز مادران باردار و تازه زایمان کرده بر اساس دستور عمل های کشوری
  6. استخراج موارد عدم هم خوانی بسته خدمتی ابلاغی با خدمات سامانه سیب و انعکاس به وزارت متبوع
  7. شرکت در جلسات درون واحدی، گروه و سایر واحد های معاونت بهداشتی با آمادگی لازم
  8. پیگیری و تشکیل جلسات هماهنگی با کارشناسان سلامت مادران ستاد شبکه های بهداشت و درمان، تنظیم صورتجلسات و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه و تنظیم و بایگانی منظم صورتجلسات
  9. برآورد و پیگیری تامین فرم/ دفاتر ثبت و ارجاع و پس خوراند مورد نیاز مراکز
  10. استفاده از فن آوري اطلاعات و تسريع در انجام امور از طريق هماهنگی ايجاد سامانه هاي الكترونیكی
  11. چاپ مقاله، مطلب علمی یا خبر در جراید، مطبوعات، خبرنامه دانشگاه و یا سایت معاونت بهداشتی
  12. تهیه بانک اطلاعات کارشناسان سلامت مادران ستاد شبکه های بهداشت و درمان تابعه و به روز رسانی مستمر آن
  13. تقدیر از پرسنل و پیگیری صدور تشویقی پرسنل فعال و شاخص 
  14. هماهنگی درون، بین و برون بخشی در جهت اجراي سیاست هاي  مرتبط با برنامه سلامت مادران، تنظیم صورت جلسات و پی گیری مصوبات تا حصول نتیجه
  15. انجام هماهنگی با مجمع خیرین و حمایت مالی مادران از باردار پرخطر بی بضاعت شبکه های بهداشت و درمان تابعه
  16. هماهنگی عقد توافق نامه و تفاهم نامه های مورد نیاز و مشترک با سایر دستگاه ها در برنامه سلامت مادران حسب مورد و ضرورت
  17. هماهنگی دریافت اطلاعات مورد نیاز از کارشناس ستادی شهرستان ها در زمان بروز حوادث و بحران ها
  18. هماهنگی در جهت پیش بینی نیازها و رفع کمبود ها (تجهیزات، نیروی انسانی، داروهای مورد نیاز)
  19.  هماهنگی گرفتن پذیرش از بیمارستان و همکاری در انتقال سریع آسیب دیدگان در زمان بروز حوادث و بحران

تدوین بانک اطلاعات مادران باردار و تازه زایمان کرده پرخطر برای زمان بروز حوادث و بحران ها و به روز رسانی مستمر آن

 

                                                          اجرای برنامه/ قوانین و مقررات یا امور اجرایی و عملیاتی

  1. استخراج فعالیت ها از برنامه عملیاتی واحد به صورت ماهیانه، تعیین درصد پیشرفت برنامه
  2. بارگزاری مستندات مربوط به فعالیت های برنامه عملیاتی در سامانه پایش و رصد مستمر سامانه پایش